モルモン

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Mormons?

 

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生ける予言者に従いなさい, 管理監督ビクター・L・ブラウン, 聖徒の道197704-465 

リー大管長(写真)は,生ける予言者に従うということに関して,度々,賢明な勧告を与えられた。ブリガム・ヤング大学で行なわれたリー大管長の宗教講話の中から,そのひとつを引用してみたいと思う。 

「私は,これから個人的な,ある話をしようと思うが,できるだけ個人の名前は出さずにお話するつもりである。この話は,ある高名な家系の美しい若妻の話である。彼女はその頃,すでに故郷を離れて東部で生活していた。彼女は夫と共に移り住んだ地域で,特殊な集団の人々と顔をつき合わせて暮らした。そして,彼女は私に非常に興味深い手紙を書いてきた。その一節を紹介しよう。『明日,主人は長い見事なあごひげをそり落とします。ステーキ部長の要請と,神権会報の中のあなたの指示とによって,私の主人が,もし神殿推薦状の発行を希望するなら,不潔な,あるいは反抗的な身なりをしてはならないというのです。私は苦しみの涙を流しました。モーセやヤコブの顔にはひげがありました。私は古代の予言者たちの知恵や霊性を私の主人の霊的な顔に見ていたのです。そのひげをそることは,私にとって,私の世代が教えられてきた,よいものの象徴を失うようなものです。』その後,手紙は私に対する次のようなチャレンジで終わっていた。『私たちは,青少年と同様,明確で,詳細で,強硬な指示を喜んで受けたいと思っています。中途半端であいまいな指示は,ここではよく聞かれていません。私たちは,あなたが率直に指示して下さるよう望んでいます。』 

私は,率直に指示してくれるようにと書いた彼女が,自分で要請していることが一体何なのかわかっていたかどうか知らない。ただ,私は次のように返事を書き送った。『あなたは手紙の中で私のことを「親愛なるリー大管長」と書いておられますし,最初の文でも,私のことを主の予言者と言っています。さて,お手紙によると,あなたは御主人がひげをそり,髪を刈ったので,悲しい気持ちになったということです。さらに,長いひげや髪のために御主人は予言者モーセやヤコブのように見えたのに,もう今ではその共通点もすっかりなくなってしまったそうですね。私は,あなたがなぜもっと賢明になって,現代の予言者の身なりを模範としたいとは思わないのだろうかと,不思議に思います。デビッド・O・マッケィ大管長は,ひげをたくわえていませんでしたし,長髪でもありませんでした。ジョセフ・フィールデング・スミス大管長もそうでした。そして,あなたが主の予言者と認めて下さったこの小さな僕も,やはりそうです。 

論理に矛盾の見られるあなたの手紙を読んで,私は,自分の伝道中のある出来事を思い出しまいた。私たち数人の宣教師は,伝道部長と一緒にカーセージの牢獄を訪問しました。予言者ジョセフとその兄ハイラムが殉教した場所です。その集会で,ふたりの殉教に至るまでの出来事を思い起こしました。それから伝道部長は,とても大切なことを話してくれました。「予言者ジョセフ・スミスが死んだ時,多くの人々がジョセフと共に霊的に死んだ」と言うのです。同じように,ブリガム・ギングの死と共に霊的に死んだ人々もたくさんいました。また,その後の大管長の死去の時も同じです。これは,彼らが,すでに過去のものとなった人物に従おうとしたからです。主の指示により教会を導く責任が委ねられたその後継者に従って行くべきだったのです。』それから,私は彼女にこう尋ねた。『あなたは,何百年も昔の予言者に従おうというのですか。現在教会を管理している人々を模範とせずに,教会員として,本当の意味で信仰を持っているといえるでしょうか。なぜ,御主人にモーセやヤコブのような身なりをしていて欲しいと思うのでしょうか。むしろ,あなたが信頼を置いていると言っておられる,現代の予言者たちの身なりにならうべきではないのでしょうか。あなたがこのことを冷静に考えて下されば,あなたの涙も乾き,何かしら新しい考え方も生まれてくることでしょう。』」(”Be Loyal to the Royal Within You Speeches of the Year「心の中にある気高いものを大切に」年度講話 1974pp.97-98) 

Follow the Living Prophet, VICTOR L. BROWN, April 1977 General conference

President Lee on several occasions gave wise counsel with respect to following the living prophet. I should like to quote from one of his Brigham Young University devotional addresses:

“Now may I make a personal reference, which I’ll try to treat in such a way as to preserve the confidentiality. It involved a beautiful, young wife and mother from a prominent family. She had gone away from her home and was now in the East. She had gone out into an area where she and her husband had taken up with those in the ghetto, and she wrote me a rather interesting letter, and I quote only a paragraph: ‘Tomorrow my husband will shave off his long, full beard. Because of the request of the stake president and your direction in the Priesthood Bulletin, he must not have the appearance of evil or rebellion if he is to get a recommend to go to the temple. I have wept anguished tears; the faces of Moses and Jacob were bearded, and to me the wisdom and spirituality of the old prophets reflected from the face of my own spiritual husband. It was like cutting out for me a symbol of the good things my generation has learned.’ Then the letter concluded with a challenge to me: ‘We are prepared for clear, specific, hard-line direction as youth. Wishy-washy implications are not heard very well here. We look to you to tell it straight.’

“I don’t know whether she knew just what she was asking for when she asked me to tell it straight, but these are some things I wrote to her: ‘In your letter you address me as, “Dear President Lee,” and in your first sentence you refer to me as the Lord’s prophet. Now, in your letter you tell me that you are saddened because with the shaving off of the beard and the cutting of the hair, which, to you, made your husband appear as the prophets Moses and Jacob, he would no longer bear that resemblance. I wonder if you might not be wiser to think of following the appearance of the prophets of today. President David O. McKay had no beard or long hair; neither did President Joseph Fielding Smith; and neither does your humble servant whom you have acknowledged as the Lord’s prophet.

“‘The inconsistency in your letter has made me reflect upon an experience that I had in the mission field when, in company with some missionaries and the mission president, we were at Carthage Jail, where the martyrdom of the Prophet Joseph and his brother, Hyrum, took place. In that meeting there were recounted the events that led up to their martyrdom. Then the mission president made some significant comments. He said, “When the Prophet Joseph Smith died there were many who died spiritually with Joseph.” Likewise there were many who died spiritually with Brigham Young, and so with others of the presidents of the Church, because they chose to follow the man who had passed on, rather than giving allegiance to his successor upon whom the mantle of leadership had been given by the Lord’s appointment.’

“And then I asked her, ‘Are you following, in looks, prophets who lived hundreds of years ago? Are you really true to your faith as a member of the Church in failing to look to those who preside in the Church today? Why is it that you want your husband to look like Moses and Jacob, rather than to look like the modern prophets to whom you are expressing allegiance? If you will give this sober thought, your tears will dry, and you’ll begin to have some new thoughts.’” (“Be Loyal to the Royal Within You.” Speeches of the Year, Provo, Utah: Brigham Young University Press, 1974, pp. 97–98.)